info@suyunanaokulu.k12.tr Tel: 0530 857 30 80 Adres: Levent, Manolyalı Sk. No: 26, İstanbul
Alternatif Eğitim Sistemi
Öğrenci Merkezli Eğitim
Doğru cevap tek bir cevap olmak zorunda değildir ve tek bir kişide bulunmak zorunda değildir.
Bu yüzden akrandaşlık ve/veya birlikte çalışma felsefesi ile hareket ediyoruz. Birlikte öğrenen öğrencilerden oluşan bir sınıf kavramımız var. Öğrenci merkezli öğretim yani öğrenenin beklentilerine odaklanıyoruz.
Öğrenci merkezli yaklaşımımızda, sorgulama, profesyonel eğitim ve yayınlanmaya değer bir ürünün ortaya çıkması kavramı var. Yani okulun dışındaki kitleye yönelik ürün ortaya koymaktan bahsediyoruz. Öğrenciler gerçek dünyaya uygun işler yapıyorlar.
İşbirlikçi Diyalog Ortamı
Benimsediğimiz sistem dahilinde, açık uçlu sorularla desteklenen, işbirlikçi, entelektüel bir diyalog ortamı yaratıyoruz.
Temel hedef, her birimizin metinsel fikirleri ve değerleri hakkında daha tamamlayıcı bir anlayışa ulaşması. Bu doğrultuda, sınıflarımızda, tartışma ortamı yaratmak yerine, işbirlikçi karşılıklı diyalog ortamını destekliyoruz.
Bu ortamda dikkat ettiğimiz unsurlardan bir kaçı, her çocuğun bir birey olarak fikirlerini özgürce ortaya koyabilmesi ve birbirlerine katılırken veya katılmazken birbirlerinin isimlerini kullanarak iletişim kurdukları bir diyalog ortamı yaratmak.
Bunu doğrultuda, “güvenli alan” oluşturmak.
Çocuklarınız için düşüncelerini rahatça test edebildikleri ve geliştirebilecekleri güvenli bir ortam yaratmak.
Çocukların eleştirel düşünce ve fikirlerini ele almak ve belki bir kum havuzunda oynarcasına fikirlerini kolayca ortaya koymaları bizim için çok önemli. Birbirlerinin fikirlerini yıkmaları ve yeniden inşaa etmeleri çok kıymetli.
Aktif Dinleyici Kavramı
Sınıf içinde, el kaldırmadan konuştukları, fakat araya girmek için doğru boşlukları bekledikleri bir öğrenme ortamı yaratıyoruz. Benimsediğimiz sistem dahilinde, açık uçlu sorularla desteklenen, işbirlikçi, entelektüel bir diyalog ortamı yaratıyoruz. Temel hedef, her birimizin metinsel fikirleri ve değerleri hakkında daha tamamlayıcı bir anlayışa ulaşması.